Nowy Dwór Gdański, 15.07.2019 r.
Ogłoszenie nr 27/2019
Żuławska Lokalna Grupa Działania
ogłasza tematyczny nabór wniosków o przyznanie pomocy w ramach
Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność
objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020
dla operacji odpowiadających warunkom przyznania pomocy w ramach zakresu:
Wzmocnienie potencjału organizacji pozarządowych
Termin składania wniosków:
29.07.2019 r. – 12.08.2019 r.
Miejsce składania wniosków:
Wnioski należy składać bezpośrednio (osobiście albo przez pełnomocnika albo przez osobę uprawnioną do reprezentacji) w biurze LGD, tj. Biuro Żuławskiej Lokalnej Grupy Działania, Plac Wolności 22, 82-100 Nowy Dwór Gdański, w godzinach 8.00-15.00 od poniedziałku do piątku.
Forma wsparcia:
Refundacja (LGD/osoby fizyczne i osoby prawne z wykluczeniem prowadzących działalność gospodarczą oraz jednostek sektora finansów publicznych do 100%)
Tryb składania wniosków:
Wnioski należy składać w wersji papierowej w formacie wskazanym przez Agencję Restrukturyzacji
i Modernizacji Rolnictwa w ramach Poddziałania 19.2 Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność. Wnioski o dofinansowanie powinny być podpisane przez osoby upoważnione do podpisywania zobowiązań ze strony podmiotu.
Zakres tematyczny naboru:
Wzmocnienie potencjału organizacji pozarządowych:
- • Wydarzenia organizowane w partnerstwie organizacji pozarządowych;
- • Konferencje, szkolenia, spotkania, festyny itp.;
- • Wyjazdy studyjne;
- • Doradztwo indywidualne;
- • Wzmocnienie kapitału społecznego.
Ww. zakres tematyczny mieści się w zakresie wymienionym w par. 2 ust.1 pkt 8. Rozporządzenia MRiRW w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania pomocy finansowej w ramach poddziałania Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność, objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020.
Warunki udzielenia wsparcia
- Złożenie wniosku w miejscu i terminie wskazanym w ogłoszeniu naboru wniosków o przyznanie pomocy.
- Zgodność operacji z zakresem tematycznym, który został wskazany w ogłoszeniu o naborze wniosków o przyznanie pomocy.
- Zgodność operacji z wymogami formalnymi oraz Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020.
- Zgodność operacji z Lokalną Strategią Rozwoju Żuławskiej Lokalnej Grupy Działania.
- Uzyskanie przez operację minimalnej liczby punktów w ramach oceny spełnienia kryteriów wyboru (21 pkt.).
Szczegółowe informacje o zasadach przygotowania i składania wniosków oraz:
- wzór formularza wniosku o przyznanie pomocy wraz załącznikami,
- instrukcja wypełniania formularza wniosku o przyznanie pomocy,
- wzór formularza wniosku o płatność,
- instrukcja wypełniania formularza wniosku o płatność,
- wzór formularza umowy o przyznaniu pomocy,
- Lokalna Strategia Rozwoju Żuławskiej Lokalnej Grupy Działania na lata 2016-2023
- lokalne kryteria wyboru wraz z procedurą ustalania lub zmiany kryteriów,
- procedura wyboru i oceny operacji,
znajdują się w siedzibie Żuławskiej Lokalnej Grupy Działania oraz na stronie internetowej: www.zulawskalgd.pl
Limit dostępnych środków:
Limit środków dostępnych w konkursie wynosi: 200 tys. PLN
Maksymalna kwota dofinansowania:
Wnioskowana kwota pomocy na jedną operację nie może przekroczyć 50.000.00 PLN.
Wnioskodawca uprawniony do uzyskania wsparcia w ramach danego zakresu:
LGD/osoby fizyczne i osoby prawne z wykluczeniem prowadzących działalność gospodarczą oraz jednostek sektora finansów publicznych.
Informacje udzielane są w Biurze Żuławskiej Lokalnej Grupy Działania.
Pytania należy kierować na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.lub telefonicznie: 512-600-669/502-864-823.
Załączniki:
- Planowane do osiągnięcia w wyniku ogłoszonego naboru cele ogólne, szczegółowe, przedsięwzięcia oraz zakładane do osiągnięcia wskaźniki.
- Kryteria Wyboru.
- Lista wymaganych dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udzielenia wsparcia
Planowane do osiągnięcia w wyniku operacji cele ogólne, szczegółowe, przedsięwzięcia oraz zakładane do osiągnięcia wskaźniki
Cel ogólny LSR: |
Cel ogólny 2: Żuławy aktywne społecznie |
|||||
Cel(e) szczegółowy(e) LSR: |
Cel szczegółowy 2.1.: Zaktywizowanie lokalnej społeczności |
|||||
Przedsięwzięcie:
|
Przedsięwzięcie 2.1.2.: Wzmocnienie potencjału organizacji pozarządowych |
|||||
Wskaźniki |
||||||
Nazwa wskaźnika ujętego w LSR |
Jednostka miary |
Wartość wskaźnika z LSR |
Wartość zrealizowanych wskaźników z LSR |
Wartość wskaźnika planowana do osiągnięcia w związku z realizacją operacji |
Wartość wskaźnika z LSR pozostająca do realizacji |
|
Liczba przedsięwzięć zrealizowanych w partnerstwie organizacji pozarządowych |
sztuka |
10 |
0 |
8 |
2 |
|
Liczba uczestników przedsięwzięć realizowanych w oparciu o partnerstwo organizacji pozarządowych z terenu ŻLGD |
sztuka |
1000 |
0 |
800 |
200 |
|
Karta oceny zgodności z lokalnymi kryteriami wyboru w ramach Konkursu nr 27/2019
Cel Szczegółowy |
Przedsięwzięcie |
|||||
Nr 2.1 |
Aktywizacja lokalnej społeczności |
Nr 2.1.2 |
Wzmocnienie potencjału organizacji pozarządowych |
|||
KARTA OCENY ZADANIA |
||||||
Lp. |
Kryteria dla przedsięwzięć |
Liczba punktów[1] |
Definicja / wyjaśnienie |
|||
1 |
Udział procentowy wnioskowanej kwoty wsparcia |
0 lub 2 |
(wnioskowana kwota wsparcia / środki na konkurs) x 100% |
|||
2 |
Udział procentowy wnioskowanej kwoty wsparcia |
0 lub 2 |
(wnioskowana kwota wsparcia / środki na konkurs) x 100% |
|||
3 |
W budżecie operacji zaplanowano min. 50% środków działania w miejscowości zamieszkałej przez nie więcej niż 5 000 mieszkańców wg. stanu na 31.12.2013 |
0 lub 2 |
Na podstawie danych GUS |
|||
4 |
Wszystkie zaplanowane w zestawieniu rzeczowo –finansowym koszty są racjonalne [2] |
0 lub 4 |
Na podstawie złożonego wniosku |
|||
5 |
Beneficjent wykaże zabezpieczenie finansowe operacji, koncesje i/lub pozwolenia i/lub decyzje niezbędne do zrealizowania operacji [3] |
0 lub 3 |
Na podstawie złożonego wniosku |
|||
6 |
Wniosek zawiera informację o wskaźnikach produktu |
0 lub 1 |
Na podstawie złożonego wniosku |
|||
7 |
Realizacja operacji będzie miała wpływ na poprawę sytuacji grupy defaworyzowanej określonej w LSR ŻLGD[5] |
0 lub 2 |
Na podstawie złożonego wniosku |
|||
8 |
Udział wkładu własnego w realizację operacji jest większy |
0 lub 1 |
Na podstawie złożonego wniosku |
|||
9 |
Wnioskodawca posiada doświadczenie i/lub kwalifikacje i/lub zasoby do realizacji projektów opartych na finansowaniu zewnętrznym |
0 lub 4 |
Na podstawie oświadczenia |
|||
10 |
Wnioskodawca prowadzi aktywną działalność statutową w branży strategicznej dla rozwoju obszaru LSR zgodnie z nr sekcji PKD wskazanym w LSR[7] |
0 lub 2 |
Na podstawie oświadczenia |
|||
11 |
Wnioskodawca na dzień złożenia wniosku prowadzi działalność statutową, ma siedzibę lub oddział na obszarze LSR od co najmniej 12 miesięcy |
0 lub 2 |
Na podstawie oświadczenia |
|||
12 |
Wnioskodawca korzystał z doradztwa[8] prowadzonego przez pracowników LGD |
0 lub 3 |
Na podstawie oświadczenia |
|||
13 |
Realizacja operacji przyczyni się do osiągnięcia minimum 2 wskaźników produktu |
0 lub 7 |
Na podstawie złożonego wniosku |
|||
SUMA (35 pkt.) |
|
X |
||||
Minimalna liczba punktów, których uzyskanie jest warunkiem wyboru operacji: 60% (21 pkt.)
[1] Jeżeli operacja spełnia dane kryterium, należy wpisać wartość przyznanych punktów.
[2] Racjonalność przyjętych stawek weryfikuje się: - w przypadku kosztów poniżej 1000.00 zł na podstawie przedstawionego przez beneficjenta rozeznania rynku,
- w przypadku kosztów powyżej 1000.00 zł na podstawie przedstawionych przez beneficjenta ofert lub kosztorysu.
[3] Punkty przyznaje się, jeśli operacja posiada wszystkie decyzje, koncesje i pozwolenia niezbędne do jej rozpoczęcia jeżeli są wymagane oraz zabezpieczone środki na wkład własny w realizację projektu (dotyczy wkładu finansowego) oraz na prefinansowanie projektu
(np. oświadczenie wnioskodawcy o dysponowaniu środkami własnymi na wniesienie wkładu własnego; umowa kredytu/pożyczki; promesa kredytowa; poręczenie finansowe)
[4] Jeżeli wnioskodawca realizuje dodatkowe wskaźniki umieszczone w ogłoszeniu o naborze należy je wpisać w sekcji B III wniosku o przyznanie pomocy w sekcji pozostałe wskaźniki.
[5] Wnioskodawca uzasadni wpływ realizacji operacji na sytuację grupy defaworyzowanej na rynku pracy lub/i odbiorcami projektu będzie grupa defaworyzowana Należy uzasadnić w jaki sposób projekt będzie wpływał na poprawę sytuacji grupy defaworyzowanej, jakie działania będą skierowane bezpośrednio dla tej grupy oraz w jaki sposób przyczyni się to do poprawy ich sytuacji na rynku pracy
[6] Udział wkładu własnego w realizację operacji wynosi minimum 10 punktów procentowych.
[7] Wyodrębniono 4 obszary, zdefiniowane jako branże gospodarcze wg sekcji i działu PKD:
- sekcja I działalności gospodarczych tzn. branża turystyczna: dział 55 (zakwaterowanie) i dział 56 (działalność usługowa związana z wyżywieniem)
- sekcja R działalności gospodarczych tzn. branża działalności związanej z kulturą, rozrywką i rekreacją, dział 93 (działalność sportowa, rozrywkowa i rekreacyjna),
- sekcji C działalności gospodarczych tzn. branża przetwórstwa przemysłowego, dział 10 (produkcja artykułów spożywczych)
- sekcja S (pozostała działalność usługowa) w szczególności dział 94 (działalność organizacji członkowskich), czyli działalność społeczną
[8] Poprzez doradztwo rozumie się doradztwo indywidualne, polegające na zweryfikowaniu przez pracownika Biura ŻLGD dokumentów aplikacyjnych w czasie trwania danego Konkursu, a następnie wpisaniu danego beneficjenta na Listę potencjalnych wnioskodawców, którzy skorzystali z usług Biura w związku z Konkursem nr 27/2019.
Lista wymaganych dokumentów
potwierdzających spełnienie warunków udzielenia wsparcia oraz kryteriów wyboru
Dokumenty obligatoryjne:
- Wniosek o przyznanie pomocy sporządzony na aktualnym formularzu udostępnianym przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa
- Dokumenty potwierdzające posiadanie siedziby/oddziału lub miejsca wykonywania działalności na obszarze objętym LSR.
Dokumenty nieobligatoryjne (jeśli wnioskodawca nie załączy dokumentów nie otrzyma adekwatnych punktów za wskazane kryteria):
- Oferty i/lub kosztorysy – jeżeli wnioskodawca chce uzyskać adekwatne punkty za kryterium
Wszystkie zaplanowane w zestawieniu rzeczowo –finansowym koszty są racjonalne.
- Dokumenty potwierdzające zabezpieczenie finansowe, jeżeli wnioskodawca chce uzyskać adekwatne punkty za kryterium Beneficjent wykaże zabezpieczenie finansowe operacji, koncesje i/lub pozwolenia i/lub decyzje niezbędne do zrealizowania operacji.
- Decyzja o wpisie producenta do ewidencji producentów.
- Oświadczenie.
Oświadczenie
Operacja, która będzie realizowana :
- Posiadam/nie posiadam (niewłaściwe skreślić) doświadczenia i/lub kwalifikacji i/lub zasobów do realizacji projektów opartych na finansowaniu zewnętrznym (niewłaściwe skreślić).
- Prowadzę/ nie prowadzę (niewłaściwe skreślić) aktywną działalności statutowej w branży strategicznej dla rozwoju obszaru LSR zgodnie z nr sekcji PKD wskazanym w LSR.
- sekcja I działalności gospodarczych tzn. branża turystyczna: dział 55 (zakwaterowanie) i dział 56 (działalność usługowa związana z wyżywieniem)
- sekcja R działalności gospodarczych tzn. branża działalności związanej z kulturą, rozrywką i rekreacją, dział 93 (działalność sportowa, rozrywkowa i rekreacyjna),
- sekcji C działalności gospodarczych tzn. branża przetwórstwa przemysłowego, dział 10 (produkcja artykułów spożywczych)
- sekcja S (pozostała działalność usługowa) w szczególności dział 94 (działalność organizacji członkowskich), czyli działalność społeczną(niewłaściwe skreślić)
- Na dzień złożenia wniosku prowadzę/ nie prowadzę (niewłaściwe skreślić) działalność statutową i/lub mam/ nie mam (niewłaściwe skreślić) siedzibę lub oddział na obszarze LSR od co najmniej 12 miesięcy
- Korzystałem/ nie korzystałem (niewłaściwe skreślić) z doradztwa prowadzonego przez pracowników LGD w dniu……………
- Realizacja operacji będzie/ nie będzie miała wpływ na poprawę sytuacji grupy defaworyzowanej, tj. studentów, uczniów, absolwentów do 29. roku życia, poprzez ………
Świadomy odpowiedzialności karnej oświadczam iż powyższe dane są kompletne i zgodne z prawdą
…………………................................. ……………………………………………….
(Miejscowość, dnia) (czytelny podpis osoby/ osób reprezentujących)
Załączniki:
Ogłoszenie o konkursie nr 27/2019
Procedura ustalania kryteriów wyboru: Kryteria wyboru - kwiecień 2018
Procedura wyboru i oceny: ocena_procedura wyboru (zaktualizoawana 12.06.2019 r., AKTUALNA)
Oświadczenie do konkursu: Oświadczenie konkurs 27/2019
Operacje w ramach poddziałania 19.2 z wyłączeniem projektów grantowych oraz operacji w zakresie podejmowania działalności gospodarczej:
WNIOSEK O PRZYZNANIE POMOCY WERSJA 3Z Dokumenty obowiązujące od 16.10.2017r.
- Wniosek o przyznanie pomocy (pdf) - pobierz
- Wniosek o przyznanie pomocy (wersja edytowalna) – pobierz
- Instrukcja wypełniania wniosku o przyznanie pomocy - pobierz zaktualizowana w dniu 1 grudnia 2017 r
- Dodatkowe arkusze dla podmiotów współwnioskujących do wielokrotnego wypełniania (.pdf)- pobierz
- Dodatkowe arkusze dla podmiotów współwnioskujących do wielokrotnego wypełniania (.xlsx)- pobierz
BIZNESPLAN WERSJA 3Z
- Biznesplan (pdf) - pobierz
- Biznesplan (wersja edytowalna) – pobierz
- Informacje pomocnicze przy wypełnianiu biznesplanu - pobierz
- Tabela finansowa (xls) - pobierz
- Biznesplan Inkubator (pdf) - pobierz
- Bizenesplan Inkubator (wersja edytowalna) - pobierz
- Biznesplan Inkubator tabela finansowa (xls) - pobierz
Oświadczenie podmiotu ubiegającego się o przyznanie pomocy o wielkości przedsiębiorstwa
Zasady wypełniania Oświadczenia podmiotu ubiegającego się o przyznanie pomocy o wielkości przedsiębiorstwa - pobierz
WNIOSEK O ZALICZKĘ dokumenty obowiązujące od 27 marca 2019 r.
UMOWA (wersja 7z) Dokumenty obowiązujące od 11.06.2018 r.
- Umowa o przyznaniu pomocy
wersja pdf - pobierz
wersja edytowalna (doc) - pobierz - Załącznik 1 - zestawienie finansowo-rzeczowe operacji
wersja pdf - pobierz
wersja edytowalna (xls) -pobierz - Załącznik 2 - wykaz działek ewidencyjnych
wersja pdf - pobierz
wersja edytowalna (xls) - pobierz - Załącznik 3 - kary administracyjne za naruszenie przepisów zamówień publicznych -wersja pdf- pobierz , wersja edytowalna- pobierz
- Załącznik 3a - Kary administracyjne za naruszenia przepisów o zamówieniach publicznych po wejściu w życie ustawy z dnia 22 czerwca 2016 r. o zmianie ustawy – Prawo zamówień publicznych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 1020) – wersja pdf - pobierz, wersja edytowalna pobierz
- Załącznik 5 Informacja monitorująca z realizacji biznesplanu/Informacja po realizacji operacji wersja pdf - –pobierz ,wersja edytowalna - pobierz
UMOWA (wersja 6z)
- Umowa o przyznaniu pomocy
wersja pdf -pobierz
wersja edytowalna (doc) -pobierz - Załącznik 1 - zestawienie finansowo-rzeczowe operacji
wersja pdf - pobierz
wersja edytowalna (xls) -pobierz - Załącznik 2 - wykaz działek ewidencyjnych
wersja pdf - pobierz
wersja edytowalna (xls) - pobierz - Załącznik 3 - kary administracyjne za naruszenie przepisów zamówień publicznych
wersja pdf - pobierz
- Załącznik 3a - Kary administracyjne za naruszenia przepisów o zamówieniach publicznych po wejściu w życie ustawy z dnia 22 czerwca 2016 r. o zmianie ustawy – Prawo zamówień publicznych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 1020)
wersja pdf -pobierz
Umowa o przyznaniu pomocy następcy prawnemu
- Umowa- wersja edytowalna (doc) - pobierz
- Załącznik nr 2 do umowy- wykaz działek ewidencyjnych- wersja edytowalna (xls) - pobierz
- Załącznik nr 4 do umowy- Informacja o przetwarzaniu danych osobowych - wersja edytowalna (doc) - pobierz
WNIOSEK O PŁATNOŚĆ
- RODO klauzule DO KARTY WKŁADU RZECZOWEGO_19.2- pobierz
- RODO klauzule DO LISTY OBECNOŚCI 19.2- pobierz
Dokumenty obowiązujące od 06.06.2019r.
- Wniosek o płatność (pdf) - pobierz
- Wniosek o płatność (wersja edytowalna) - pobierz
- Instrukcja wypełniania wniosku o płatność) - pobierz
- Dane podmiotów wspólnie wnioskujących o płatność w danym etapie operacji (pdf) - pobierz
- Dane podmiotów wspólnie wnioskujących o płatność w danym etapie operacji (wersja edytowalna) - pobierz
Dokumenty obowiązujące od 16.10.2017r.
- Wniosek o płatność (pdf) - pobierz
- Wniosek o płatność (wersja edytowalna) - pobierz
- Instrukcja wypełniania wniosku o płatność) - pobierz
- Załącznik nr 3 Sprawozdanie z realizacji Biznesplanu (przykładowy wzór) - pobierz
- Informacja pomocnicza przy wypełnianiu Sprawozdania z realizacji Biznesplanu - pobierz
- Dane podmiotów wspólnie wnioskujących o płatność w danym etapie operacji (pdf) - pobierz
- Dane podmiotów wspólnie wnioskujących o płatność w danym etapie operacji (wersja edytowalna) - pobierz
- Informacja monitorująca z realizacji biznesplanu/informacja po realizacji biznesplanu- pobierz
- Informacja pomocnicza przy wypełnianiu formularza informacji monitorującej z realizacji Biznesplanu/ informacji po realizacji operacji- pobierz