Nowy Dwór Gdański, 02.07.2018 r.
Ogłoszenie nr 26/2018
Żuławska Lokalna Grupa Działania
ogłasza tematyczny nabór wniosków o przyznanie pomocy w ramach
Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność
objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020
dla operacji odpowiadających warunkom przyznania pomocy w ramach zakresu:
Powstanie inkubatorów przetwórstwa lokalnego
Termin składania wniosków:
16.07.2018 r. – 30.07.2018 r.
Miejsce składania wniosków:
Wnioski należy składać bezpośrednio (osobiście albo przez pełnomocnika albo przez osobę uprawnioną do reprezentacji) w biurze LGD, tj. Biuro Żuławskiej Lokalnej Grupy Działania, Plac Wolności 22, 82-100 Nowy Dwór Gdański, w godzinach 8.00-15.00 od poniedziałku do piątku.
Forma wsparcia:
Refundacja (dla jednostki sektora finansów publicznych (JSFP) refundacja do 63,63% kosztów kwalifikowanych operacji- wkład EFRROW, osoby fizyczne i prawne prowadzące działalność gospodarczą do 70%).
Tryb składania wniosków:
Wnioski należy składać w wersji papierowej w formacie wskazanym przez Agencję Restrukturyzacji
i Modernizacji Rolnictwa w ramach Poddziałania 19.2 Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność. Wnioski o dofinansowanie powinny być podpisane przez osoby upoważnione do podpisywania zobowiązań ze strony podmiotu.
Zakres tematyczny naboru:
Powstanie inkubatorów przetwórstwa lokalnego:
- Rozwój infrastruktury inkubatora przetwórstwa udostępnionego innym podmiotom;
- Wyposażenie infrastruktury inkubatora przetwórstwa udostępnionego innym podmiotom
- Rozwój przedsiębiorczości poprzez rozwijanie działalności gospodarczej;
- Rozwój przedsiębiorczości poprzez rozwijanie działalności gospodarczej i podnoszenie kompetencji osób realizujących operacje;
Ww. zakres tematyczny mieści się w zakresie wymienionym w par. 2 ust.1 pkt 2 lit. b Rozporządzenia MRiRW w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania pomocy finansowej w ramach poddziałania Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność, objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020.
Warunki udzielenia wsparcia
- Złożenie wniosku w miejscu i terminie wskazanym w ogłoszeniu naboru wniosków o przyznanie pomocy.
- Zgodność operacji z zakresem tematycznym, który został wskazany w ogłoszeniu o naborze wniosków o przyznanie pomocy.
- Zgodność operacji z wymogami formalnymi oraz Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020.
- Zgodność operacji z Lokalną Strategią Rozwoju Żuławskiej Lokalnej Grupy Działania.
- Uzyskanie przez operację minimalnej liczby punktów w ramach oceny spełnienia kryteriów wyboru (33 pkt.).
Szczegółowe informacje o zasadach przygotowania i składania wniosków oraz:
- wzór formularza wniosku o przyznanie pomocy wraz załącznikami,
- instrukcja wypełniania formularza wniosku o przyznanie pomocy,
- wzór formularza wniosku o płatność,
- instrukcja wypełniania formularza wniosku o płatność,
- wzór formularza umowy o przyznaniu pomocy,
- Lokalna Strategia Rozwoju Żuławskiej Lokalnej Grupy Działania na lata 2016-2023
- lokalne kryteria wyboru wraz z procedurą ustalania lub zmiany kryteriów,
- procedura wyboru i oceny operacji,
znajdują się w siedzibie Żuławskiej Lokalnej Grupy Działania oraz na stronie internetowej: www.zulawskalgd.pl
Limit dostępnych środków:
Limit środków dostępnych w konkursie wynosi: 100 tys. PLN
Wkład EFFROW – 63630,00 PLN
Maksymalna kwota dofinansowania:
Wnioskowana kwota pomocy na jedną operację nie może przekroczyć 100.000.00 PLN.
Wnioskodawca uprawniony do uzyskania wsparcia w ramach danego zakresu:
Osoby fizyczne i prawne prowadzące działalność gospodarczą, jednostki sektora finansów publicznych (JSFP).
Minimalna wysokość wkładu własnego.
Osoby fizyczne i prawne prowadzące działalność gospodarczą min. 30%,
Jednostki sektora finansów publicznych min. 36,37%
Informacje udzielane są w Biurze Żuławskiej Lokalnej Grupy Działania.
Pytania należy kierować na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.lub telefonicznie: ( 55) 272 04 06/ 512-600-669/502-864-823.
Załączniki:
- Planowane do osiągnięcia w wyniku ogłoszonego naboru cele ogólne, szczegółowe, przedsięwzięcia oraz zakładane do osiągnięcia wskaźniki.
- Kryteria Wyboru.
- Lista wymaganych dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udzielenia wsparcia
Planowane do osiągnięcia w wyniku operacji cele ogólne, szczegółowe, przedsięwzięcia oraz zakładane do osiągnięcia wskaźniki
Lokalne kryteria wyboru w ramach Konkursu nr 26/2018
Cel Szczegółowy |
Przedsięwzięcie |
||||||
Nr 1.2 |
Stworzenie atrakcyjnych miejsc pracy |
Nr 1.2.1 |
Powstanie inkubatorów przetwórstwa lokalnego |
||||
KARTA OCENY OPERACJI |
|||||||
Lp. |
Kryteria dla przedsięwzięć |
Liczba punktów[1] |
Definicja / wyjaśnienie |
||||
1 |
Udział procentowy wnioskowanej kwoty wsparcia w wielkości środków przeznaczonych na konkurs jest równy lub mniejszy od udziału procentowego wskaźnika produktu osiąganego przez operację w stosunku do wskaźnika zakładanego do osiągnięcia w ramach konkursu |
0 lub 2 |
(wnioskowana kwota wsparcia / środki na konkurs) x 100% ≤ (wielkość wskaźnika produktu operacji / wielkość wskaźnika dla konkursu) x 100% |
||||
2 |
Udział procentowy wnioskowanej kwoty wsparcia w wielkości środków przeznaczonych na konkurs jest równy lub mniejszy od udziału procentowego osiąganego wskaźnika rezultatu (bezpośrednio wynikającego ze wskaźnika produktu) przez operację w stosunku do wskaźnika rezultatu zakładanego do osiągnięcia w ramach konkursu |
0 lub 2 |
(wnioskowana kwota wsparcia / środki na konkurs) x 100% ≤ (wielkość wskaźnika rezultatu operacji / wielkość wskaźnika dla konkursu) x 100% |
||||
3 |
W budżecie operacji zaplanowano min. 30% środków na działania innowacyjne na poziomie: |
lokalnym (obszar 1 gminy), lub |
0 lub 1 |
Operacja innowacyjna: produktowa, technologiczna bądź usługowa. |
|||
regionalnym (obszar LGD) |
0 lub 5 |
||||||
4 |
Operacja posiada prawomocne pozwolenie na budowę lub prawomocne zgłoszenie robót budowlanych lub operacja nie wiąże się z koniecznością uzyskania pozwolenia na budowę lub zgłoszenia robót budowlanych |
0 lub 8 |
Na podstawie oświadczenia |
||||
5 |
W budżecie operacji zaplanowano min. 5% środków na działania mające wpływ na ochronę środowiska i/lub przeciwdziałające zmianom klimatu[2] |
0 lub 3 |
Na podstawie wydzielonej pozycji w budżecie[3] |
||||
6 |
Udział wkładu własnego w realizację operacji jest większy o 10 punktów procentowych od wymaganego[4] |
0 lub 2 |
Na podstawie złożonego wniosku |
||||
7 |
Wnioskodawca posiada doświadczenie i/lub kwalifikacje i/lub zasoby do realizacji projektów opartych na finansowaniu zewnętrznym |
0 lub 4 |
Na podstawie oświadczenia |
||||
8 |
Liczba osób / podmiotów mogących rocznie skorzystać z infrastruktury Inkubatora wynosi więcej niż 5 |
0 lub 4 |
Na podstawie oświadczenia |
||||
9 |
Wnioskodawca prowadzi aktywną działalność statutową w branży strategicznej dla rozwoju obszaru LSR zgodnie z nr sekcji PKD wskazanym w LSR[5] |
0 lub 2 |
Na podstawie oświadczenia |
||||
10 |
Wnioskodawca na dzień złożenia wniosku prowadzi działalność i/lub ma miejsce zamieszkania na obszarze LSR od co najmniej 12 miesięcy |
0 lub 2 |
Na podstawie oświadczenia |
||||
11 |
Wnioskodawca korzystał z doradztwa[6] prowadzonego przez pracowników LGD i/lub wziął udział w szkoleniu dotyczącym danego Konkursu |
0 lub 3 |
Na podstawie oświadczenia |
||||
12 |
Operacja zakłada utworzenie więcej niż 1 miejsca pracy |
0 lub 5 |
Na podstawie wniosku |
||||
13 |
Koszt utworzenia 1 miejsca pracy jest niższy od średniego kosztu dla wszystkich operacji poddany ocenie wg kryteriów wyboru |
0 lub 3 |
(wysokość wsparcia w operacji / liczba miejsc pracy w operacji) ≤ (suma wysokości wsparcia wszystkich operacji / suma deklarowanych miejsc pracy wszystkich operacji) |
||||
14 |
Wszystkie zaplanowane w zestawieniu rzeczowo –finansowym koszty są racjonalne [7] |
0 lub 4 |
Na podstawie złożonego wniosku |
||||
15 |
Beneficjent wykaże zabezpieczenie finansowe operacji, koncesje i/lub pozwolenia i/lub decyzje niezbędne do zrealizowania operacji [8] |
0 lub 3 |
Na podstawie złożonego wniosku |
||||
16 |
Wniosek zawiera informację o wskaźnikach produktu |
0 lub 1 |
Na podstawie złożonego wniosku |
||||
17 |
Realizacja operacji będzie miała wpływ na poprawę sytuacji grupy defaworyzowanej określonej w LSR ŻLGD[10] |
0 lub 2 |
Na podstawie złożonego wniosku |
||||
SUMA (55 pkt.)
|
|
X |
|||||
|
|
|
|||||
Minimalna liczba punktów, których uzyskanie jest warunkiem wyboru operacji: 60% (33 pkt.)
[1] Jeżeli operacja spełnia dane kryterium, należy wpisać wartość przyznanych punktów.
[2] Poprzez działania mające wpływ na ochronę środowiska należy rozumieć projekty wykorzystujące odnawialne źródła energii, wpływające na zmniejszenie niskiej emisji, poprzez zastosowanie technologii środowiskowych zmniejszających zużycie energii np. zakup urządzeń energooszczędnych.
[3] Należy wyodrębnić w zestawieniu rzeczowo – finansowym, jeżeli wnioskodawca nie posiada takiej możliwości ponieważ załączył do wniosku kosztorys inwestorski lub koszt ten stanowi składową większej części I nie można go wyodrębnić wnioskodawca przedstawia oświadczenie w którym zaznacza, jaka pozycja np. kosztorysu inwestorskiego ma wpływa na ochronę środowiska lub przeciwdziała zmianom klimatu.
[4] Udział wkładu własnego w realizację operacji wynosi minimum 40 punktów procentowych. W przypadku osób fizycznych I prawnych prowadzących działalność gospodarczą oraz minimum 46,37 punktów procentowych w przypadku jednostek sektora finansów publicznych.
[5] Wyodrębniono 4 obszary, zdefiniowane jako branże gospodarcze wg sekcji i działu PKD:
- sekcja I działalności gospodarczych tzn. branża turystyczna: dział 55 (zakwaterowanie) i dział 56 (działalność usługowa związana z wyżywieniem)
- sekcja R działalności gospodarczych tzn. branża działalności związanej z kulturą, rozrywką i rekreacją, dział 93 (działalność sportowa, rozrywkowa i rekreacyjna),
- sekcji C działalności gospodarczych tzn. branża przetwórstwa przemysłowego, dział 10 (produkcja artykułów spożywczych)
- sekcja S (pozostała działalność usługowa) w szczególności dział 94 (działalność organizacji członkowskich), czyli działalność społeczną
[6] Poprzez doradztwo rozumie się doradztwo indywidualne, polegające na zweryfikowaniu przez pracownika Biura ŻLGD dokumentów aplikacyjnych w czasie trwania danego Konkursu, a następnie wpisaniu danego beneficjenta na Listę potencjalnych wnioskodawców, którzy skorzystali z usług Biura w związku z Konkursem nr 26/2018.
[7] Racjonalność przyjętych stawek weryfikuje się:
- w przypadku kosztów poniżej 1000.00 zł na podstawie przedstawionego przez beneficjenta rozeznania rynku,
- w przypadku kosztów powyżej 1000.00 zł na podstawie przedstawionych przez beneficjenta ofert lub kosztorysu.
[8] Punkty przyznaje się, jeśli operacja posiada wszystkie decyzje, koncesje i pozwolenia niezbędne do jej rozpoczęcia jeżeli są wymagane oraz zabezpieczone środki na wkład własny w realizację projektu (dotyczy wkładu finansowego) oraz na prefinansowanie projektu
(np. oświadczenie wnioskodawcy o dysponowaniu środkami własnymi na wniesienie wkładu własnego; umowa kredytu/pożyczki; promesa kredytowa; poręczenie finansowe)
[9] Jeżeli wnioskodawca realizuje dodatkowe wskaźniki umieszczone w ogłoszeniu o naborze należy je wpisać w sekcji B III wniosku o przyznanie pomocy w sekcji pozostałe wskaźniki.
[10] Wnioskodawca uzasadni wpływ realizacji operacji na sytuację grupy defaworyzowanej na rynku pracy lub/i odbiorcami projektu będzie grupa defaworyzowana Należy uzasadnić w jaki sposób projekt będzie wpływał na poprawę sytuacji grupy defaworyzowanej, jakie działania będą skierowane bezpośrednio dla tej grupy oraz w jaki sposób przyczyni się to do poprawy ich sytuacji na rynku pracy.
Lista wymaganych dokumentów
potwierdzających spełnienie warunków udzielenia wsparcia oraz kryteriów wyboru
Dokumenty obligatoryjne:
- Wniosek o przyznanie pomocy sporządzony na aktualnym formularzu udostępnianym przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa
- Dokumenty potwierdzające posiadanie siedziby/oddziału lub miejsca wykonywania działalności na obszarze objętym LSR.
- Dokumenty potwierdzające prowadzenie działalności gospodarczej przez okres minimum 365 dni w okresie ostatnich 3 lat poprzedzających dzień złożenia wniosku o przyznanie pomocy.
- Dokument tożsamości – kopia (jeżeli dotyczy).
Dokumenty nieobligatoryjne (jeśli wnioskodawca nie załączy dokumentów nie otrzyma adekwatnych punktów za wskazane kryteria):
- Oświadczenie/zobowiązanie do zatrudnienia – oświadczenie Wnioskodawcy zawierające zobowiązanie do zatrudnienia w wyniku projektu pracownika z grupy defaworyzowanej określonej w rozdziale VI LSR, w wymiarze co najmniej 1 etatu średniorocznego przez okres trwałości projektu, jeżeli wnioskodawca chce uzyskać punkty w ramach kryterium Wnioskodawca należy do grupy defaworyzowanej określonej w LSR lub/i w wyniku realizacji operacji zobowiąże się utworzyć minimum 1 etat dla osoby z grupy defaworyzowanej wskazanej w LSR.
- Oferty i/lub kosztorysy – jeżeli wnioskodawca chce uzyskać adekwatne punkty za kryterium
Wszystkie zaplanowane w zestawieniu rzeczowo –finansowym koszty są racjonalne.
- Dokumenty potwierdzające stopień przygotowania projektu do realizacji (dokumentacja techniczna projektu, prawomocne pozwolenie na budowę, prawomocne zgłoszenie robót dla pełnego zakresu projektu).
- Dokumenty potwierdzające zabezpieczenie finansowe, jeżeli wnioskodawca chce uzyskać adekwatne punkty za kryterium Beneficjent wykaże zabezpieczenie finansowe operacji, koncesje i/lub pozwolenia i/lub decyzje niezbędne do zrealizowania operacji.
- Decyzja o wpisie producenta do ewidencji producentów.
- Oświadczenie.
Oświadczenie
Operacja, która będzie realizowana :
- Zakłada/ nie zakłada (niewłaściwe skreślić) przeznaczenia min. 30% środków z budżetu na działania innowacyjne na poziomie lokalnym/ regionalnym (niewłaściwe skreślić)
- ………………………..(należy wymienić pozycje z zestawienia rzeczowo- finansowego, kosztorysu itp.)
- W budżecie operacji zaplanowano/ nie zaplanowano (niewłaściwe skreślić) 5% środków na działania mające wpływ na ochronę środowiska i/lub przeciwdziałające zmianom klimatu.
- ………………………..(należy wymienić pozycje z zestawienia rzeczowo- finansowego, kosztorysu itp.)
- Posiadam/nie posiadam (niewłaściwe skreślić)prawomocnego pozwolenia na budowę lub prawomocnego zgłoszenia robót budowlanych lub operacja nie wiąże się z koniecznością uzyskania pozwolenia na budowę lub zgłoszenia robót budowlanych (niewłaściwe skreślić).
- Liczba osób/podmiotów mogących rocznie skorzystać z infrastruktury inkubatora wynosi…..(należy wpisać)
- Posiadam/nie posiadam (niewłaściwe skreślić) doświadczenia i/lub kwalifikacji i/lub zasobów do realizacji projektów opartych na finansowaniu zewnętrznym (niewłaściwe skreślić).
- Należę do grupy defaworyzowanej określonej w LSR /lub w wyniku realizacji operacji zobowiąże nie zobowiążę się utworzyć minimum 1 etat dla osoby z grupy defaworyzowanej wskazanej w LSR (niewłaściwe skreślić).
- Prowadzę/ nie prowadzę (niewłaściwe skreślić) działalności statutowej w branży strategicznej dla rozwoju obszaru LSR zgodnie z nr sekcji PKD wskazanym w LSR.
- sekcja I działalności gospodarczych tzn. branża turystyczna: dział 55 (zakwaterowanie) i dział 56 (działalność usługowa związana z wyżywieniem)
- sekcja R działalności gospodarczych tzn. branża działalności związanej z kulturą, rozrywką i rekreacją, dział 93 (działalność sportowa, rozrywkowa i rekreacyjna),
- sekcji C działalności gospodarczych tzn. branża przetwórstwa przemysłowego, dział 10 (produkcja artykułów spożywczych)
- sekcja S (pozostała działalność usługowa) w szczególności dział 94 (działalność organizacji członkowskich), czyli działalność społeczną(niewłaściwe skreślić)
- Na dzień złożenia wniosku prowadzę/ nie prowadzę (niewłaściwe skreślić) działalność i/lub mam/ nie mam (niewłaściwe skreślić) miejsce zamieszkania na obszarze LSR od co najmniej 12 miesięcy
- Korzystałem/ nie korzystałem (niewłaściwe skreślić) z doradztwa prowadzonego przez pracowników LGD w dniu…………… i/lub wziąłem / nie wziąłem (niewłaściwe skreślić)udział/u w szkoleniu dotyczącym danego Konkursu w dniu…………….
- Operacja zakłada utworzenie (należy wpisać liczbę) …… miejsc pracy
Świadomy odpowiedzialności karnej oświadczam iż powyższe dane są kompletne i zgodne z prawdą
…………………................................. ……………………………………………….
(Miejscowość, dnia) (czytelny podpis osoby/ osób reprezentujących)
Do pobrania:
Operacje w ramach poddziałania 19.2 z wyłączeniem projektów grantowych oraz operacji w zakresie podejmowania działalności gospodarczej
Dokumenty obowiązujące od 16.10.2017r.
WNIOSEK O PRZYZNANIE POMOCY WERSJA 3Z
- Wniosek o przyznanie pomocy (pdf) - pobierz
- Wniosek o przyznanie pomocy (wersja edytowalna) – pobierz
- Instrukcja wypełniania wniosku o przyznanie pomocy - pobierz zaktualizowana w dniu 1 grudnia 2017 r
- Dodatkowe arkusze dla podmiotów współwnioskujących do wielokrotnego wypełniania (.pdf)- pobierz
- Dodatkowe arkusze dla podmiotów współwnioskujących do wielokrotnego wypełniania (.xlsx)- pobierz
BIZNESPLAN WERSJA 3Z
- Biznesplan (pdf) - pobierz
- Biznesplan (wersja edytowalna) – pobierz
- Informacje pomocnicze przy wypełnianiu biznesplanu - pobierz
- Tabela finansowa (xls) - pobierz
- Biznesplan Inkubator (pdf) - pobierz
- Bizenesplan Inkubator (wersja edytowalna) - pobierz
- Biznesplan Inkubator tabela finansowa (xls) - pobierz
Oświadczenie podmiotu ubiegającego się o przyznanie pomocy o wielkości przedsiębiorstwa
Zasady wypełniania Oświadczenia podmiotu ubiegającego się o przyznanie pomocy o wielkości przedsiębiorstwa - pobierz
Dokumenty obowiązujące od 11.06.2018 r.
UMOWA (wersja 7z)
- Umowa o przyznaniu pomocy
wersja pdf - pobierz
wersja edytowalna (doc) - pobierz - Załącznik 1 - zestawienie finansowo-rzeczowe operacji
wersja pdf - pobierz
wersja edytowalna (xls) -pobierz - Załącznik 2 - wykaz działek ewidencyjnych
wersja pdf - pobierz
wersja edytowalna (xls) - pobierz - Załącznik 3 - kary administracyjne za naruszenie przepisów zamówień publicznych -wersja pdf- pobierz , wersja edytowalna- pobierz
- Załącznik 3a - Kary administracyjne za naruszenia przepisów o zamówieniach publicznych po wejściu w życie ustawy z dnia 22 czerwca 2016 r. o zmianie ustawy – Prawo zamówień publicznych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 1020) – wersja pdf - pobierz, wersja edytowalna pobierz
- Załącznik 5 Informacja monitorująca z realizacji biznesplanu/Informacja po realizacji operacji wersja pdf - –pobierz ,wersja edytowalna - pobierz
UMOWA (wersja 6z)
- Umowa o przyznaniu pomocy
wersja pdf -pobierz
wersja edytowalna (doc) -pobierz - Załącznik 1 - zestawienie finansowo-rzeczowe operacji
wersja pdf - pobierz
wersja edytowalna (xls) -pobierz - Załącznik 2 - wykaz działek ewidencyjnych
wersja pdf - pobierz
wersja edytowalna (xls) - pobierz - Załącznik 3 - kary administracyjne za naruszenie przepisów zamówień publicznych wersja pdf - pobierz
- Załącznik 3a - Kary administracyjne za naruszenia przepisów o zamówieniach publicznych po wejściu w życie ustawy z dnia 22 czerwca 2016 r. o zmianie ustawy – Prawo zamówień publicznych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 1020) wersja pdf -pobierz
Strategia RKLS RKLS kwiecień 2018
Procedura ustalania kryteriów wyboru: Kryteria wyboru - kwiecień 2018
Procedura wyboru i oceny: ocena procedura wyboru